Bankowość internetowa czy oddział - gdzie załatwić finansowe sprawy.


Czas jest bardzo cenny, a jego brak obecnie często spotykany. Codzienne sprawy, praca, dodatkowe zajęcia zajmują Nam cały dzień. Ciężko znaleźć czas na odpoczynek.

Dodatkowo jeżeli chcemy załatwiać sprawy finansowe w banku, założyć lokatę, dodatkowe konto, pilny przelew czy uzyskać kredyt musimy wygospodarować dodatkowy czas i zamiast odpoczywać, robić coś innego oczekujemy w banku na swoją kolej. Niestety często w większych oddziałach banków zdarza się tak, że oczekiwanie w kolejce jest dłuższe niż sama obsługa. A tu jeszcze mamy iść do kasy wpłacić środki, brakuje dokumentu do kredytu albo zapomnieliśmy podpisać jednej kartki.

W związku z tym niektóre banki dają obecnie możliwość całościowej obsługi konta i finansów przez bankowość internetową. Jest to bardzo dobre rozwiązanie jeżeli chodzi o bieżące sprawy. Przelewy internetowe stosowane są już bardzo długo natomiast wzięcie kredytu czy założenie lokaty online jest dopiero wdrażane w niektórych bankach. 

Banki udostępniają klientom coraz to nowsze technologie. 

Przez internet założymy lokatę, saldo na rachunku sprawdzimy za pomocą odcisku palca w telefonie, a załatwienie kredytu zajmuje zdecydowanie mniej czasu. Poza tym taki kredyt bankowy przez internet może być tańszy, a koszty niższe, ponieważ cały proces odbywa się przez internet. Nie angażujemy w to oddziału ani jego pracowników. 

Zyskujemy dzięki temu wygodę, oszczędzamy czas i przede wszystkim swoje pieniądze. Ile razy zdarzyło się tak, że chcieliśmy w banku zrobić ważny przelew (na przykład opłacić polisę OC za samochód tak, żeby mieć stempel na rachunku), a okazało się, że przelew robiony w oddziale to koszt około 8 zł. Czasem spotkać się można nawet z opłatą za wpłaty, wypłaty w kasie banku. W związku z tym wielu klientów przekonało się do bankowości internetowej ze względu na wygodę i oszczędność pieniędzy. 

Odnawianie lokat, uruchomienie kredytu, bieżąca obsługa konta stała się bardzo prosta i co będę powtarzać wygodna. Do banku przychodzimy wtedy już w nagłych sytuacjach na przykład przy zmianie dowodu osobistego, zapytania o kredyt hipoteczny, złożenie wniosku o większy kredyt, zapytania o inne formy lokowania środków.

Czy to się zmieni? Czy klienci wrócą do oddziałów?

Wracają, ale to zależy moim zdaniem od ludzi, bankierów, którzy pracują w banku i ich postawy wobec klienta. Jeżeli mamy dobre relacje z Naszym doradcą i wiemy, że znajdzie dla Nas najlepszą ofertę, a nie taką, na której najwięcej zarobi, będziemy do Niego wracać. I rzeczywiście takich doradców można spotkać w bankach (takich powołanych). Nawet jeżeli narzekamy na brak czasu to taka wizyta w banku sprawia Nam przyjemność i jesteśmy wtedy pewni swoich decyzji. 

O każdą kwestię możemy dokładnie dopytać, a kompetentny pracownik z wiedzą i doświadczeniem wyjaśni wszystkie wątpliwości i zaproponuje korzystne rozwiązanie. Poza tym jesteśmy wtedy pewni, że pomoże Nam nie tylko w sposobie ulokowania środków ale także przy złożeniu reklamacji gdy naliczą się Nam dodatkowe opłaty. 

Wybór należy tylko i wyłącznie od Nas. Bankowość internetowa czy oddział? A może jedno i drugie? 

Zobacz również inne artykuły:

Komentarze

Popularne posty